Mídia-educação e representações sociais
DOI:
https://doi.org/10.18316/526Keywords:
Representações Sociais. Mídia-educação. Jornalismo. ConhecimentoAbstract
Na dinâmica das sociedades modernas, a despeito da supremacia técnicocientífica, diversas maneiras de produzir conhecimento se impõem. Este artigo propõe-se a abordar as relações entre formas de conhecimento – as representações sociais, o jornalismo e outras produções midiáticas – e a necessidade de uma educação voltada para a mudança de postura do leitor/espectador e de suas representações, a partir da leitura crítica dos meios de comunicação.
Palavras-chave:Representações Sociais. Mídia-educação. Jornalismo. Conhecimento.
Media education and social representations
Abstract
Within the dynamic of modern societies, in spite of the techno-scientific supremacy, several ways of producing knowledge are imposed. This article aims to address the relations among the ways of knowledge – the social representations, journalism and other media productions - and the need for education focused on a change of the reader’s/viewer’s attitude and their representations through the critical reading of the mass media.
Keywords: Social representations. Media education. Journalism. Knowledge.
Downloads
Published
Issue
Section
License
As recommended by the Public Knowledge Project, RCD adopts for its articles a CREATIVE COMMONS Attribution CC BY 4.0 license.
This license allows others to distribute, remix, adapt and build upon your work, even commercially, as long as they credit you for the original creation.
This is the most appropriate license offered.
Recommended for maximum dissemination and use of licensed materials.